שיפור מצב הרוח

מצב הרוח הוא רגש כללי וזמני שנע בין חיובי לשלילי. רגש זה נוטה להשתנות בהשפעת אירועים חיצוניים ופנימיים. דוגמה לאירוע חיצוני הוא ציון נמוך במבחן או הרעה בתנאי העבודה. דוגמה לאירוע פנימי הוא שינויים הורמונאליים, מחלה, חוסר שינה ומחשבות מדכדכות.

מצב רוח יציב או משתנה?
מצב הרוח משתנה במהלך היום בתגובה לאירועים חולפים. ואולם, לכל אדם ישנה רמה בסיסית או אופיינית אליה מצב הרוח נוטה לחזור. נטיות אלו מושפעות מתכונות אישיות שהן עצמן מושפעות מגנטיקה ומחוויות שונות. זאת ועוד: אנשים שונים זה מזה ביציבות רגשותיהם ובמהירות חזרתם למצב הרוח הבסיסי. ישנם אנשים שאירועים שליליים מטלטלים אותם בעוצמה (והם נקראים: בעלי יציבות רגשית נמוכה) ויש שמגיבים אליהם בצורה רגועה יחסית (בעלי יציבות רגשית גבוהה).

איך אפשר לשפר את מצב הרוח הכללי?
כאמור, הנטייה לרגשות שליליים או חיוביים היא בחלקה גנטית, וניכרת גם בתינוקות וילדים. מודלים כמותיים מעריכים כי השפעת הגנטיקה על הבדלים באושר היא כ-50%. זוהי השפעה מרשימה, אך היא משאירה מקום לשני גורמים נוספים: נסיבות חיים ופעילות. מחקרים מראים שנסיבות חיים משפיעות רק במעט על רמת האושר ומצב הרוח היומיומי. מסתבר שעלייה בהכנסה וברמת החיים, מעבר לעיר או ארץ אחרת, ואפילו הקמת משפחה, הם בעלי השפעה חולפת בלבד על הרווחה הנפשית. עיקר ההשפעה היא במעורבות בפעילות שהיא בעלת ערך ומשמעות בעיני הפרט. פעילות זו תורמת לרמת האושר ככל שהיא מאפשרת חופש בחירה, שיפור בכישורים ומיומנויות ויחסים חברתיים משמעותיים.


.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן