שאלות ותשובות על טיפול נפשי

פסיכותרפיה היא טיפול נפשי באמצעות שיחות. היא מתבססת על הנחה לפיה מחשבות ורגשות קיימים בכמה רבדים, ולרוב אנו מודעים להם רק באופן חלקי. לתשובה מלאה לחץ כאן.

בכל מצב בו אתם חשים שמשהו תקוע. למשל כשישנם דפוסים בעייתיים בחיי האהבה, החברה, העבודה או המשפחה. או כשיש משהו שגורם לסבל נפשי מוגזם. לתשובה מלאה לחץ כאן.

טיפול פסיכולוגי יכול לתת אדם בעל רישוי כפסיכולוג קליני או עובד סוציאלי קליני, מי שסיים בי"ס לפסיכותרפיה. לתשובה מלאה לחץ כאן.

תלוי במטרות הטיפול ובמגבלות מציאותיות. אם המטרה היא פתרון של התלבטות נקודתית, ייתכן שתסתפקו במפגשים אחדים. לרוב, המטרות רחבות יותר, ונדרש זמן להשגתן. לתשובה מלאה לחץ כאן.

טיפול אינו נמדד בתפוקה יומית או שבועית. ואולם, לאורך זמן צריכות להיות תוצאות שתורמות לאיכות חייכם. לתשובה מלאה לחץ כאן.

בדרך כלל, שעה טיפולית עולה כמה מאות שקלים, ומחירה בטיפולים פרטיים נע בערך בין 200 ל-500 ש"ח, כאשר ישנם מטפלים פרטיים שגובים מחירים נמוכים או גבוהים יותר. אין קשר ישיר בין מחיר הטיפול לאיכותו. לתשובה מלאה לחץ כאן.

בחירת מטפל היא תהליך מורכב, שיש בו תמיד הימור מסוים. ההימור נובע מכך שהמידע האובייקטיבי שאפשר להשיג על המטפל אמנם חשוב, אך הוא נותן מידע מוגבל. לתשובה מלאה לחץ כאן.

פסיכותרפיה היא טיפול נפשי באמצעות שיחות. זהו מונח כללי שמקבץ סוגים שונים של טיפולים בשיחות. המרכזיים שבהם הם פסיכותרפיה פסיכואנליטית ופסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית. לתשובה מלאה לחץ כאן.

טיפול פסיכולוגי מתחיל ברגע הפנייה. הפנייה עצמה אינה עניין פשוט מפני שהיא כרוכה בהתגברות על חששות רבים שנוגעים לבעיה, לקבלת עזרה ולתפיסות כלפי טיפול פסיכולוגי. לתשובה מלאה לחץ כאן.

  • כמה זמן נמשכת פגישה בטיפול?
    לרוב, פגישה טיפולית נמשכת כ-50 דקות. למה דווקא 50 דקות? זהו זמן שרירותי כמובן, שהתקבע כמוסכמה בקרב מטפלים, אך יש בו הגיון מסוים. זהו זמן שמאפשר להעלות מחשבות ותחושות מבלי שייבלעו בתוך גודש מוגזם. לתשובה המלאה לחץ כאן

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן